بهترین کاشت محصولات در پاییز

بهترین کاشت محصولات در پاییز

بهترین کاشت محصولات در پاییز

مدت زمان مطالعه : حدود 5 دقیقه 

گرداورنده : واحد تحقیق و توسعه سازمان تامین نهاده

  1. اگر شما جزوه دسته کشاورزانی باشید که با نزدیک شدن به انتهای تابستان به فکر کشت محصولات پاییزه هستید ، باید بدانید که محصولات قابل کشت در پاییز شامل چه مواردی هستند؟
  2. تقویم کشت پاییزه محصولات کشاورزی به چه صورتی است؟
  3. در شهریور یا در پاییز چه بکاریم که بتوانیم بهترین بازدهی مورد نظر را داشته باشیم؟

این‌ موارد تعدادی از سوالات کشاورزان و کسانی است که در این حوزه مشغول به کار هستند و می‌خواهند در پاییز کشت انجام دهند. آن‌ها مانند همه‌ ی کشاورزان دوست دارند که بذری را بکارند که بتوانند از آن بیشترین میزان محصول را برداشت کنند و عایدی بسیار زیادی داشته باشند. به همین دلیل و برای کمک به این کشاورزان در این مقاله قصد داریم که به شما بگوییم بهترین محصولات برای کشت پاییزه چه مواردی است و تقویم کشت پاییز محصولات کشاورزی شامل چه چیزهایی است.

در این مقاله خواهیم گفت در شهریور یا در پاییز چه بذری را بکارید که بتوانید بیشترین بازده و عایدی را از آن محصول کسب کنید و زحمت تان اثر‌بخش باشد. پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا با تمامی این موارد آشنا شوید و در این مورد ابهامی نداشته باشید.

 

در شهریور یا پاییز چه بکاریم؟

تعدادی از گیاهان و محصولات کشاورزی وجود دارند که دارای بازدهی بسیار بالایی هستند و برای کاشت در فصل پاییز بسیار مناسب می‌باشند. در این قسمت قصد داریم به معرفی این محصولات بپردازیم تا نسبت به آن‌ها آشنایی کاملی پیدا کنید.

 

  • گل کلم سفید

یکی از بهترین محصولات برای کشت پاییزه، گل کلم سفید می‌باشد که می‌تواند برای شما درآمد و عایدی بسیار خوبی داشته باشد. گل کلم سفید در فصل پاییز از باردهی خوبی برخوردار است و به خوبی با آب و هوای این فصل سازگار است.

گل کلم سفید برای سلامتی بسیار مفید است و می‌تواند از بروز بسیاری از سرطان‌های مختلف جلوگیری ‌کند، به همین دلیل دارای مصرف بسیار زیادی در میان مردم است. با استفاده از گل کلم غذاهای زیادی پخت می‌شود که یکی از آن‌ها کلم‌ پلو شیرازی است که از طرفداران بسیاری برخوردار است.

 

 

  •  چغندرقند

یکی دیگر از بذرهایی که می‌توانید در شهریور یا یاپیز بکارید، چغندر‌قند است. این محصول در هنگام کاشت باید به صورت عمیق در خاک کاشته شود تا در برابر سرما آسیب نبیند و محصولی خوبی به شما ارائه دهد. از این گیاه برای مصارف بسیاری مانند تولید شکر یا قند استفاده می‌گردد. همچنین چغندر‌قند دارای ویتامین و مواد معدنی بسیاری مانند ویتامین A و C است که باعث می‌شود تا خیلی از افراد ریشه آن را برای دریافت این مواد مغذی استفاده کنند.

 

 

 

 

  • هویج

هویج دارای ویتامین‌های بسیاری مانند ویتامین A است و برای بینایی و بسیاری موارد دیگر مفید است. به همین دلیل در بازار مصرفی فروش بسیاری دارد و نیاز است که در هر فصلی وجود داشته باشد.

خوشبختانه هویج یکی از بهترین محصولات کشت پاییزه است و می‌توانید آن را در فصل پاییز بکارید. بعد از برداشت این محصول می‌توانید بدون دردسر و مشکل آن را ذخیره کنید و تا شش ماه از ماندگاری این محصول خیالتان راحت باشد و در مورد آن هیچگونه نگرانی خاصی نداشته باشید. این موارد باعث می‌شود که هویج دارای کشت زیادی باشد و بذر آن طرفداران بسیاری داشته باشد.

 

  • سبزی کلارد

برگ سبزی کلارد دارای مواد مغذی شامل فنول‌ها، پلی فنول‌ها و آلفا لیپوئیک اسید است که برای سلامتی بسیار مفید است و باعث تقویت آن می‌گردد. 

این سبزی را به راحتی می‌توان در فصل پاییز کاشت و جزو بهترین محصولات زراعی پاییزه به شمار می‌آید. خوردن این سبزی می‌توان به مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن و جلوگیری از سرطان کمک بسیاری کند و همچنین باعث کاهش استرس در افراد مضطرب گردد.

 


  • شلغم

یکی از محصولاتی که در پاییز و مخصوصا در هنگام سرما‌خوردگی و سرما کاربرد بسیاری دارد و در بازار بسیار فروخته می‌شود، شلغم است. این صول یکی از صیفی‌جاتی است که برای کاشت در پاییز بسیار مناسب است و دارای بازده بسیار خوبی می‌باشد.

هنگامی که ریشه‌های این محصول در خاک دیده‌شدن، شما می‌توانید اقدام به برداشت آن‌ها نمایید. به طور معمول این اتفاق در اواخر تابستان یعنی شهریور یا پاییز رخ می‌دهد.

 


  • پیازچه

پیازچه جزو سبزیجاتی است که طرفدران بسیار دارد. این سبزی یکی از بهترین محصولات زراعی پاییزه است و می‌توان آن را به راحتی در پاییز و زمستان کاشت. 

این سبزی با آب‌ و هوای پاییز تطبیق کامل دارد و در این میان آسیب خاصی نمی‌بیند.

 

 


برای خرید این محصول از سازمان تامین نهاده ایران می توانید با کارشناسان ما برای نحوه استفاده درست از محصول مشاوره بگیرید فقط کافیست از اینجا ارتباط برقرار کنید یا به سایت تامین نهاده ایران به ادرس taminerp.com مراجعه نمایید.
بهترین راه مبارزه با سرمازدگی