کشاورزی مدرن

کشاورزی مدرن

کشاورزی مدرن

مدت زمان مطالعه : حدود 1 دقیقه 

گردآورنده : واحد تحقیق و توسعه سازمان تامین نهاده

همانطور که میدانید منابع طبیعی کره زمین با سرعت توسط صنایع مختلف در حال مصرف شدن است و با توجه به تجدید پذیر نبودن این منابع باید فکری به حال آن کرد تا پیش از اتمام کامل منابع آب شیرین و سایر منابع با استفاده از روش های نوین حداکثر صرفه جویی را نمود. کشاورزی نوین با استفاده از آمار ، ارقام ، تجزیه و تحلیل آن توسط ماشین های پیشرفته و هوش مصنوعی سعی بر این دارد که بدون ضربه زدن به ذخایر طبیعی میزان و کیفیت تولیدات را بالا برده و در کنار تضمین سلامت محیط زیست افزایش بهره وری را نیز تضمین نماید. 

کشاورزی مدرن اولین بار در قرن 18 و با تصویب انقلاب کشاورزی انگلیس در زمین های کوچک انگلستان آغاز شد. سپس در طول جنگ ها دانشمندان برای تامین غذای مورد نیاز مردم دست بکار شدند و در نهایت ابداعات و اختراعات زیادی شکل گرفت که توانست تولیدات محصولاتی همچون برنج و گندم را بالا برده و جمعیت گرسنه را سیر کند. همین احساس نیاز نیز هم اکنون به دلیل کمبود ذخایر آبی احساس میشود که به لطف فناوری جای امیدواری فراوانی دارد.

 

مزایای کشاورزی مدرن

  • دسترسی مردم به غذای بیشتر و با کیفیت
  • افزایش تنوع محصولات تولیدی ، جوابگوی تمامی ذائقه ها و متناسب با رژیم های غذایی
  • مزایای کشاورزی مدرن آسان کردن انجام بسیاری از کارها
  • افزایش تولیدات محصولات کشاورزی ، پایین آوردن قیمت ها 
  • بالا بردن تمرکز مردم بر روی مسائل مانند سلامت و آموزش
  • افزایش نیروی انسانی در بهره وری کشت و زراعت
  • افزایش تمرکز برای کشت در گلخانه ها و مصرف منابع در کمترین حد ممکن
  • ایجاد تبادلات مالی حاصل از خرید و فروش غذا
  • بهبود توزیع غذا در همه نقاط و به اندازه یکسان
  • در کشوری مانند آمریکا افراد فقط 10 درصد از درآمد خود را صرف خرید غذا میکنند و این یعنی رفاه زندگی بیشتر و پتانسیل انجام فعالیت های متنوع تر. به همین دلیل است که که کشاورزی را میتوان عامل اصلی رشد اقتصادی در جهان دانست.

نکته: با دکر تمامی فواید بالا باید گفت که متاسفانه کشورهای توسعه نیافته و در حال توسعه زیاد از نعمت کشاورزی مدرن بهره مند نبوده و هنوز کمبود منابع غذایی و استفاده بیش از حد منابع انسان ها و محیط زیست را آزار میدهد.

 

مقاله پیشنهادی: عملکرد پهباد کشاورزی

 

تجهیزات نوین کشاورزی و استفاده از آنها

تجهیزات مدرن با سنسورهای سنجش میزان عناصر و همچنین کامپیوترهای هوش مصنوعی میتوانند با کنترل 24 ساعته بر روی زمین شما بهترین عملکرد و بهترین محصول را کشت داده

تجهیزات نوین کشاورزی و استفاده از آنها

 و از طرفی با صرف کمترین منابع آبی و سایر ذخایر به سلامت محیط زیست کمک و سلامت مصرف کننده را تضمین نماید.

 

 

برای خرید کود از سازمان تامین نهاده ایران می توانید با کارشناسان ما برای نحوه استفاده درست از محصول مشاوره بگیرید فقط کافیست از اینجا ارتباط برقرار کنید یا به سایت تامین نهاده ایران به ادرس taminerp.com مراجعه نمایید.
چه محصولاتی در زمستان کاشته میشود