عملکرد پهباد کشاورزی

عملکرد پهباد کشاورزی

عملکرد پهباد کشاورزی

مدت زمان مطالعه : حدود 5 دقیقه 

گردآورنده : واحد تحقیق و توسعه سازمان تامین نهاده

امروزه با پیشرفت تکنولوژی تمام ابعاد زندگی جوامع بشری تحت تاثیر فناوری و علوم جدید قرار گرفته است و به کمک دانش روز به روز سهولت زندگی و رفاه اجتماعی بیشتر شده و مشاغل با حرکت به سمت مکانیزاسیون سرعت تولیدات و خدمات خود را بهبود بخشیده اند.

در حوزه کشاورزی نیز به لطف پیشرفت تکنولوژی و توسعه فناوری جهش های بسیار خوبی صورت پذیرفته و کشاورزی سنتی جای خود را به کشاورزی مدرن داده است.در کشاورزی مدرن ابتدا خاک با جدیدترین روش ها مورد آزمایش قرار گرفته و درصد عناصر آن آنالیز میشود. سپس با استفاده از نتایج تحقیقات بهترین کود مورد نیاز و بهترین بذرهای اصلاح شده در زمین به کار رفته و با نظارت های دستگاه های هوشمند محصول تحت مراقبت قرار میگیرد تا به ثمر نهایی رسیده و بهترین محصول بازار را عرضه نماید.

یکی از دستگاه های مدرن مورد استفاده در کشاورزی پهپاد ها میباشند که به لطف آنها میتوان اقدامات خوبی چه در زمینه سم پاشی و کودپاشی و چه در زمینه نظارت و پایش زمین انجام داد.

 

ویژگی های پهپادهای کشاورزی

این نوع از پرنده های بی سرنشین با قابلیت های ممتازی که دارد میتواند بدون هیچ آسیبی به مزرعه اطلاعات دقیقی از محل آفت زدگی یا مکان دچار کمبود نهاده های کشاورزی و یا عوارض زمین و خسارات احتمالی را به دست بیاورد.

مخازن این نوع پهپادها معمولا گنجایش 10 تا 15 لیتری داشته و با سرعت بالای خود میتواند هر هکتار را در مدت زمان 8 الی 10 دقیقه سمپاشی کرده که از این نظر نیز بسیار کاربردی میباشد.

پهپادها با مجهز بودن به سیستم هدایت کننده دقیق میتوانند میزان سرعت و حجم پاشش سموم را کنترل کرده و استفاده از آنها در هر شرایط و هر محیطی امکان پذیر میباشد.

 

مزایای استفاده از پهپاد های کشاورزی

  • کشاورزان دیگر مشکلات و عوارض ناشی از تماس با سموم را نخواهند داشت زیرا نیازی نیست در محیط پخش سم قرار بگیرند.
  • میزان عملکرد و کارایی سم پاشی تا حد مطلوبی بالا خواهد رفت.
  • سمپاشی بدون خطا و با پاششی یکنواخت انجام میشود
  • این روش بسیار سریع بوده و میتوان در زمان صرفه جویی نمود
  • آسیب نرسیدن به محصول و عدم مشکلاتی مانند له شدن و یا شکستگی محصولات به خاطر ورود کشاورز و سم پاش
  • افزایش کیفیت رشد محصولات و بالارفتن میزان تولیدات
  • با پهپاد میتوان تمام مناطق صعب العبور و یا دارای ناهمواری را به سادگی سمپاشی نمود
  • استفاده از پهپاد به دلیل پخش متناسب سم میزان سم مصرفی را نیز کاهش میدهد
  • محصول شما در نهایت به دلیل تغذیه مناسب بوسیله پهپاد بازار پسند و مطلوب تر به نظر میرسد.

 

 

آمارهایی درباره کاربردی بودن استفاده از پهپادهای کشاورزی

  1. پهپادهای کشاورزی قادرند تا در هر روز 30 تا 45 هکتار را سمپاشی کنند که این آمار برای تراکتور 10 تا 15 هکتار در روز میباشد.
  2. با استفاده از پهپاد میتوانید تا 30 درصد در مصرف سم صرفه جویی نمایید که این کار هم به نفع شما و هم به نفع طبیعت خواهد بود.
  3. پهپادهای کشاورزی بر خلاف سمپاش های تراکتوری که برای هرهکتار 200 تا 400 لیتر آب استفاده میکنند قادرند تا تنها با مصرف 14 تا 15 لیتر آب برای هر هکتار تا 97 درصد در مصرف آب صرفه جویی نمایند .
  4. به طور کلی سمپاش های تراکتوری به محصولات آسیب میزنند که درصد این آسیب برای محصولاتی مثل گندم و جو 10 درصد و برای گیاهانی مثل کلزا20 درصد میباشد که بدیهی است با استفاده از پهپاد این مشکل برطرف خواهد شد.
  5. با استفاده از پهپاد شما دیگر نیاز به کارگر یا اجاره تراکتور ندارید و این یعنی یک صرفه جویی خوب در هزینه ها.

 

در پایان باید گفت که خرید یک پهپاد سمپاش خوب و کاربردی هم میتواند کیفیت محصولات را بالا ببرد و هم میتواند تا حد خوبی در هزینه های شما صرفه جویی کند و از نظر زیست محیطی هم کشاورز در معرض خطرنیست و هم محیط زیست در امان خواهد بود.

 

برای خرید کود از سازمان تامین نهاده ایران می توانید با کارشناسان ما برای نحوه استفاده درست از محصول مشاوره بگیرید فقط کافیست از اینجا ارتباط برقرار کنید یا به سایت تامین نهاده ایران به ادرس taminnahade.com مراجعه نمایید.
مزایا و معایب کودهای گوگردی